Novinky | Knihovna | Vyhledávání | Bibliografie | Autoři  Odkazy | FAQ | Diskuse | Uživatelé | Fonty | Registrace | Ankety
Jméno:  Heslo:  



Diskuse קבלה Připomínky Inzerce Dotazy


Diskuse
Pro zadávání příspěvků musíte být přihlášeni. Pokud nemáte založený účet, REGISTRUJTE SE.
Nebo zkuste, zda není Vaše záležitost řešena na stránce často kladených dotazů.
Položky 1-10 z 36261 nalezených.
Na stránku zobrazit:
Vyhledat:
THUGRA-KHOTAN - [11.01.17 14:12] 
Naprosto souhlasím se SIGHT (to jsem právě myslel tou "podporou egregoru"), a v mnohém i s AREXem a KUATEM. Přesto však k reakci vyberu alespoň pár bodů:

KUATO - [08.01.17 18:35]: "myslet si, ze vyevokujes andela naroda a tim ten narod nejak zazrakem niterne ozije, jalove kravy zacnou zabrezavat a obili zacne mit tri klasy misto jednoho, je imho velmi naivni."

Ono myslím by to teoreticky šlo, jen prostě dosud co tak znám situaci mezi novodobými českými hermetiky (a ne že bych věřil, jsou někde ve světě nějak extra lepší), prostě dosud nemáme mágy na této úrovni :-)

"nedelej si iluze, ze bychom my cesi byl nejaky vyvoleny narod plny mravnych lidi. mame IMHO dost svych much, abychom radsi moc nevylezali z rady a neupozornovali na sebe."

Že máme mouchy nám musí být jasné i z toho, že jsme se potkali v této sféře zmatků a bojů a naše síly mnohdy nestačí na prostou pyrokinezi. Jinak myslím bychom se potkali ve světě daleko bližším ráji, ne-li přímo v něm...

"posuny v jemnych urovnich byvaji podminene nejakou formou "zpeceteni" na jevove urovni, ktere kdyz se neudela, nic se nestane. a ver, ze je to cesta bolesti a sebepremahani."

Já Ti to naprosto věřím, neb přece jen se někteří v těchto oblastech pohybujeme s velkým úsilím i desítky let...Mimochodem cesta bolesti a sebepřemáhání je i pro většinu lidí každý den do práce, takže má li pravá magie vést k oproštění od všech pout a okovů, stojí ta bolest a sebepřemáhání při jejím výcviku za to. Protože z hlediska mistra v magických naukách má vést (alespoň se tak domnívám ve své interpretacci) k období buď konečného či alespoň dlouhodobého odhození těch okovů...Jiná varianta je v nich být či se snad i reinkarnovat jako "věčný pracant všemožných zřízení" věčně...Myslím i ten Kabelák měl oné práce v hliněné šachtě s kapající vodou na stará kolena dost...

AREX - [08.01.17 20:46]: "A pokud toto poznání, o němž hermetismus tvrdí, že je vykupující, pozná a prožije, bude se chtít vrátit na zem, aby svou realizaci ADAPTOVAL znovu ve hmotě - ale ne aby bojoval pro druhé, ani aby bojoval pro sebe, ale pro Dobro samo."

A co je to dobro prostě člověk musí cítit na základě svého dosavadního poznání, i když mu třeba jiný bude říkat, že to je jen jeho iluze. Z tohoto pohledu je svět věčný souboj iluzí. Ani Kristus o své pravdě všechny nepřesvědčil, stejně jako všechny nepřesvědčil Mohammed či Budha. Vždycky je to pro někoho (a těch někoho jsou ´miliardy") - cizí iluze.

Zde debata od toho proč se jde za svou pravdou (možná i iluzí) přechází opět k Kabelákovi. Cituji z jeho knihy Magie divina: "Dějiny magie a esoterismu vůbec jsou dějinami této výbojné touhy; jsou to dějiny tragické námahy opustit svět materiální empirie. A to je zbarvuje šerosvitem zklamání a smutku.
Neleží na všech velikánech esoterismu něco podobného bolestné rezignaci? I v postoji nejohnivějších z nich jeví se něco podobného skryté bezútěšnosti. Avšak byli to lidé a to je vše. Planula v nich ohnivá touha a Touha je krví duše.
Věděli, že i když budou a dospějí ve svém poznání na konec všech změn a budou pohlížet, sami nepodrobeni času, na celý časový koloběh, naplněni vševědoucností a nesmrtelností, zákon věčného bytí a dění, vyjádřený čtyřmi písmeny Tetragramu, nemůže pozbýt všeobecnou platnost.
Pochopili jste vy všichni, kteří se domníváte, že se stanete nadlidmi, šerosvit smutku zasvěcencova, který je a zůstává… jen člověkem?"

Takže říkám pochopili, ovšem v duchu Keferově - a zde bych citoval z rozhovoru prof. Nakonečného s Františkem Kabelákem - profesor mu položil otázku po srovnání Kefera s Lasenicem a odpověď zněla: "Lasenic víc mohl, než chtěl a Kefer naopak víc chtěl, než mohl".

Někdo si myslí, že se něco plánuje příliš "megalomansky" (že Kuato s třemi klasy na obilí), ale i v tom vidím podstatu teurgie.

Na AUTODUSe bych stejně jako AREX apeloval, ať to dá vše dohromady a k dispozici ostatním badatelům:

Viz. AREX - [11.01.17 01:10]: "Stejně, jak o tom dnes po chvílích přemýšlím, by bylo nejlepší, kdybys časem připravil (a pokud možno i vydal) ucelenou edici přepisů či faksimilí dokumentace, kterou jsi patrně (soudě ze Tvých zmínek) k oněm magickým útokům na Hitlera shromáždil."

A ještě k SIGHT - v této době zmatků šířících se již od Sýrie a severní Afriky po Ukrajinu a Německo a snažících se proniknout i k nám osobně vybírám egregor československý, neb tehdy došlo k největšímu rozvoji hermetismu i ve spojení se státem a životem hermetiků. Člověk musí věřit, že jsme se poučili a dopadne to lépe.
AREX - [11.01.17 08:43] 
Sight: Moc hezky řečeno.
SIGHT - [11.01.17 05:28] 
Mě docela mrzí, že se to tu zvrhává do "magického ovlivňování politiky". S tím to souvisí, ale o tom to přece není.
Je pravda, že posilování národních egregorů se tak nějak dělo, napříč dějinami, a to nejen u nás a nejen v období sv.válek, hromadnou modlitbou, která ale vyplývala z národní hrdosti, z povědomí o kořenech toho kterého národa. Konzumní způsob života na západě, kdy v podstatě většina má dost a slušná část i víc než dost, tohle všechno zpřetrhal. Lidi zlenivěli po všech stránkách a našla bych spoustu dalších nectností, které se ujaly.

Určitě ta myšlenka posilování egregorů je aktuální v dobách válečných. A tady narazíme, drtivá většina lidí je v klidu, protože se má dobře. Lidé citlivější a bdělejší ale vědí, že to je jinak. Pokud k nim tedy patříte, dělejte to, to by bylo moje doporučení.
Nesouhlasím s myšlenkou, že podobné ovlivnění vede ke krvavým obětem, coby zastrašování (ono zpravidla tohle se opravdu děje na pokraji válek - kdy je to tak nějak jedno, v jaké době jsme si přebrat musí každý sám a pak se buď patřičně vyděsit a nebo s klidem jednat).

Správně tu KUATO zmínil, že "magicky do toho vstoupit je ošidná věc". Je pravda, že ta spravedlnost tam je ryzí, čili nezohledňuje emoce, ale není to nic, co bychom neznali - alespoň ti, co byli na hranici života a smrti nebo zjistili co je ta "pravá vůle", protože tam se s tímto druhem spravedlnosti setkáte.
Určitě se mi vyplatilo pracovat s prostředníky, právě kvůli té spravedlnosti. On totiž nikdo z nás neví, co je pro národ dobré a to není politické konstatování, berte to jako ryzí fakt. Je to stejné, jako chcete pomoci umírajícímu ho "převést", taky naprosto nevíte, co je pro něho v tu chvíli dobré. A tak využijete prostředníka.
V případě egregora národa českého (u slovenského, si to netroufám posoudit) by to byl třeba sv.Václav (pokud chcete povzbudit vzdělanost tak třeba i Karel IV.) - On to tam, tuším, i ten Kefer někde má taky, zmiňuje národní ikonu sv. Václava.
Jsou to velice silné (silové) národní ikony a ty magicky fungují a fungují velmi dobře. Je pravda, že odraz na egregoru může trvat pár let, ale dostaví se. Protože ho zároveň v době, kdy provádíte nějaký rit na tento způsob, nezávisle podporuje spousta jednotlivců, třeba jen tou modlitbou v skrytu, následujícím po povzdechu "kam se to řítíme", v tomhle se vyplatí léta pozorovat dav, názor davu a tak si vybrat tu nejlepší dobu pro podporu a nejen to :)
AREX - [11.01.17 01:10] 
Autodus:

Ad 1. Cituješ tu anekdotu ze života pana Běhounka, kterou také nedovedu brát vážně - ale je to výrok z jeho vysokého stáří. To zpravidla není doba, kdy člověk dosahuje nejbrilantnejší mysli v životě. Těžko tedy můžeš zpochybňovat výrokem nemocného osmdesátníka předchozích sedmdesát let jeho plodného života. To by bylo na samé hranici morálky, a nezlob se, je tam cosi osobního. Já bych tu naopak připomněl, že pan Běhounek dochoval a předal další generaci jeden ze tří-čtyř největších archivů k dějinám československého hermetismu. Dokonce i část Keferovského materiálu, který jsem Ti zpřístupnil, je od něj. Možná že ve Tvých očích nemá jeho jméno cenu, ale mělo ji v očích pana dr. Kefera, Františka Bardona, Květoslava Minaříka a dalších. A starší dějiny jsou o nich, ne o nás.

Ad 3. Vím, co tvrdím: že kdo se pokusí magicky ovlivnit politiku, prolije krev, a to nejčastěji svou vlastní, protože smísí horní síly se silami dolními. U pana dr. Kefera mi přijde evidentní, že jeho život uhasl po zatčení světskou mocí, takže těžko šlo o magický fenomén (zpětný odraz). Jsi detailnější znalec Kefera než já, takže jsi určitě také četl v archivech, proč byl sledován (namátkově už za dob první republiky) - kvůli politice, byť se doboví špiclíkové nemohli shodnout, jestli je jen "zelinkovec", nebo ještě něco víc.

Ad 4. Lekl ses správně - chci zveřejnit "svůj" archiv pro veřejnost, alespoň tedy to, co se dochovalo v ucelenější či ucelené podobě. Řadu let to už pilně dělám. Jako důkaz Ti mohu ukázat momentálně třináctisvazkovou řadu Horev a další svazky mimo ní. A další rozpracované.

Stejně, jak o tom dnes po chvílích přemýšlím, by bylo nejlepší, kdybys časem připravil (a pokud možno i vydal) ucelenou edici přepisů či faksimilí dokumentace, kterou jsi patrně (soudě ze Tvých zmínek) k oněm magickým útokům na Hitlera shromáždil. Pokud máš k dispozici i materiál, kterým se údajně rád honosil pan dr. Janeš, tedy desky s nákresy postavení operatérů, protokoly psané (byť s odstupem desítek let) některými očitými svědky atd., byl by to nejlepší postup, jak toto téma zpracovat. Já jsem se po tom nikdy nesháněl, ale až ty desky otevřeš, bude v nich i svědectví pana Běhounka. - I ostatní by patrně rádi nahlédli, jaké uspořádání tyto operace měly - astrálního světa, psychurgického světa, čistě zvědné... To by také mohlo být zajímavé.

Dokud nebude k dispozici hodnověrná dokumentace, můžeme o tom tvrdit cokoliv, a kdokoliv další nás může opravovat, že tam ještě přistálo UFO tuzemské poznávací značky. Psát k tomu dál už by bylo rozmělňování tématu, navíc bych nerad krmil trolly (počítaje v to i gnómy). Takže obraťme ten list.
AUTODUS - [10.01.17 17:13] 
Arex: Jo, dochází ke guláši.

1. Pan Běhounek, o něm jsme spolu mluvili jinde a nespadá do tématu. Když prohlásí před diváky hermetismu v muzeu, že nám "Lasenic vyhrál válku", vybaví se mi Švejk. Hned by na to měl nějakou historku, Vlastně je to jediný hermetik, kterého nikdy nebudu považovat za českého hermetika, ale spíše "jedna paní povídala".

2. Počkejme, jak dopadne náš společný kolega s pátráním po spise. Je tu poměrně horká stopa; doufám že se povede. Není-li i v té rychlosti pozdě.

3. Nechci to rozebrávat veřejně, ty poznámky jsou všeobecné na Keferovo zpětný odraz, některé příspěvky to naznačují.

4. Už jsem se lekl, že jsi chtěl zvěřejnit tvůj archiv pro veřejnost.

5. Musím popřít, že bych tím hájil téze dr. Kefera. Byla to jeho volba a dnes nad tí můžeme pouze krčit rameny. Chtěl tak, činil tak.

Atd. Atd. Otočme list.
AREX - [10.01.17 15:14] 
Autodus: Moment, tady asi dochází k vícečetnému nedorozumění.

1. Netvrdím, že pan dr. Kefer zemřel následkem zpětného nárazu následkem magické operace. Tvrdím, že se zapletl do politiky (dobře zdokumentováno už z období první republiky), a že to pro jeho smutný osud mělo patrně fatálnější následky, než celé angažmá v Universalii. Proto se mi zdá i jeho účast v magických operacích sekundární důležitosti, což jsem se snažil vyjádřit níže, a lituji, že se tomu nedokázal vyhnout, protože by byl mohl udělat ještě mnoho pro český hermetismus.

2. Vycházím z četby nezveřejněného Kabelákova dopisu, který, pokud vím, nemá nikdo k dispozici, takže pokud nekoloval někdy v 60. letech, o čemž upřímně pochybuji, těžko ho mohl nějaký přímý svědek "rozcupovat".

Opravdu, buďme opatrní, než něčemu uvěříme. Oba. Za mne: nemá smysl veřejně diskutovat nad prameny, které momentálně nemáme možnost nebo vůli zveřejnit. To je téma tak pro tři specialisty, které to zajímá interně.

Já jsem četnými srovnáními dospěl k tomu, že při sběru materiálu je možné zachytit i historicky dobře zdokumentovanou lež, mýlku, či polopravdu. Navíc chápu jako dobře možné, aby u věcí reálných a podložených kolegové dospívali k odlišným názorům, než já - pokud neodporují samotným faktům.

Tato fakta tvoří často zdánlivé podružnosti, kterých se ovšem nelze zbavit tak, že označíme nějakou stranu, která se nám momentálně nehodí, za nedůvěryhodnou. Nechtěl bych dopadnout jako akademik Nejedlý neměl rád Antonína Dvořáka... U Tebe to, nezlob se, vidím opakovaně: už se Ti nelíbila svědectví pana Běhounka, Kabeláka, Theofana Abby... zatímco já bych se neodvážil zpochybnit třeba osobnost Ladislava Málka, ze jehož písemné pozůstalosti hodně vycházíš. Jistě, někdo z nich v danou chvíli může mít pravdu, a jiný ne. Ale paušálním popíráním zdroje se dostáváš do osobních, nikoliv odborných rovin. Takže pokud můžeš, příště tomu zkus čelit nějak jinak.

Zkus to prostě pojmout jako otázku historickou. Na Tvém blahu nezávislou. Já si docela dobře dovedu představit, že bys měl pravdu v detailech průběhu magických operací dr. Kefera, a nic zvláštního by to pro mne neznamenalo, pokud bych se seznámil s dokumentací, která by tomu nasvědčovala. Ale znám zatím svědectví jiná, která mi napovídají něco jiného. Až se přesvědčím o historičnosti, budu tvrdit to, co Ty. A kdyby to platilo i naopak, byla by to ideální diskuse nad několika delikátními detaily historie československého hermetismu.
AUTODUS - [10.01.17 13:33] 
Tedy Kabelák byl původce názorů něco udělat, ale o samotném aktu podal svědectví, coslyšel. Pisatel, přímý svědek, rozcupoval Kabelákovo svědectví.
AUTODUS - [10.01.17 13:32] 
Arex: Dneska už nezastávám tvůj názor, že by se měl zpřístupnit širší veřejnosti archivní materiál českého hermetismu. Až se mi trochu uvolní, pošlu to Tvé maličkosti. Pisatel se určitě nemílil, dokonce opravoval Kabelákovo svědectví (sic!). Nevím sice, kde Kabelák k tomu svědectví přišel, ale prostě něco o útokách snad slyšel a podle jeho verze se to tam hemžilo světelnýma efektama, podivnou postavou a konče ďábelským chechotem .) A to není můj postřeh. Dr. N. by to měl mít, pokud o to nepřišel, v celé kráse.
Tvůj daimon je tvůj. Někde se shodneme, jinde si naštěstí budeme tvořit své názory.

Prostš chtěl jsem uvést na pravou cestu, že Kefer nebyl obětí zpětného zásahu, další účastník pan Danzer zemřel dokonce až roku 1999. Takhle by šlo pokračovat i ke zlatému faraonovi, byl-li obětí H. Carter.



AREX - [10.01.17 13:07] 
Autodus: Za poslání pramenu budu vděčný, i když bych odhadl, že to znám z opisu (který ovšem nemusí být přesný). Já mám k této otázce na druhé straně negaci z pera pana Kabeláka - takže je to sporné. Právě tyhle hraniční případy mne osobně přesvědčují, že to, co má smysl udělat, je zpřístupnit prameny českého hermetismu, a je-li to možné, i prameny podpůrné jako je korespondence, pokud se týká námi studovaných témat.

"Můj daimon" mi prostě říká, že jedna věc je dokumentace, druhá věc je interpretace. To platí pro nás, kteří tyto prameny studujeme s odstupem času - a všimni si, že ani profesionální historikové se neshodnou na interpretaci tak základních dokumentů, jako je např. Zlatá bulla Sicilská (viz spory o její součást, tzv. Privilegium Mocran et Mocran). Jinými slovo, odborníci na slovo vzatí docházejí odůvodněně k odlišné interpretaci. Maji na ni nárok a mají ji odborně podloženou.

A platí to i pro současníky událostí, které my studujeme s odstupem, jejichž oni byli přímou součástí. Neboť u něčeho být neznamená vždy to pochopit - a bohužel to také neznamená mluvit vždy pravdu. To je taková obecná etická otázka, jestli je každý z nás za celý život radikálně pravdomluvný... a když chceme interpretovat prameny, musíme ji aplikovat i na očité svědky. Tolik k metodice.

To znamená, že mám-li před sebou pravý historický pramen, pisatel se mohl mýlit, přeslechnout, mohl to desinterpretovat, nebo to mohl překroutit. :-) Jako typický příklad bych uvedl výslech dr. Arvéda Smíchovského, v němž hovoří o výši příjmů Universalie (či dr. Kefera) před válkou, a přitom je to naprosto zřejmá lež. A kdybych uvažoval jen o neúmyslných desinterpretacích, našly by se asi u každého člověka v historii i v současnosti. Vratké je naše poznání! :-)

Proto zastávám dlouhodobě to, co zastávám: dát přednost dokumentaci, tj. zpřístupnit prameny odborné veřejnosti. Tím z rukopisů spadne ódium tajemna a každý bude moci nahlédnout sám. Je-li nepoučený, bude i jeho interpretace bídná. Je-li poučený, může být lepší, než je moje.
AUTODUS - [09.01.17 13:42] 
Neberu to osobně, nesouhlasím ani z tím, co píše dole pan kolega THUGRA-KHOTAN. Mám jinou tézy.

Pokud chceš, mohu ti poslat to o Kabelákovi, pramen nebudu jmenovat, ale Ty budeš vědět o koho jde.
Položky 1-10 z 36261 nalezených.
Na stránku zobrazit:
Vyhledat: